Monday, July 7, 2014

桑椹果酱(麦芽糖版本)Mulberry Jam (Maltose version)

这次回家,我娘跟我说我上次做的桑椹果酱很好吃,要我做一罐给她的好朋友。
第二次做,想说反正上次买了麦芽糖,就试一试用麦芽糖的食谱吧!

我觉得这次的成品比上次的更像外面卖的果酱。
可是,上次的可以泡水喝,因为只是用了砂糖和柠檬;这次的因为还加了麦芽糖,我觉得拿来泡水喝听起来怪怪的。
呵呵~

对于这次的成品,我非常满意!
将它稍作打扮,送起人来也骄傲一些~
呵呵。。

食谱参考心食谱(我做了少许更动)

材料:
桑椹               350g
砂糖               100g
麦芽糖           80g
柠檬汁           20g(半颗柠檬)

做法:
  1. 将桑椹洗净后,沥干备用。
  2. 加入砂糖,拌匀后腌制约30分钟。
  3. 腌制后的桑椹会渗出大量的果汁,开大火煮沸后,转小火,不时用勺子搅动熬制约45分钟。
  4. 加入麦芽糖和柠檬汁,继续熬煮至粘稠。
  5. 将果酱用搅拌机打烂后,装入一个干净的玻璃罐即可冷藏。

Ingredients:
Mulberry               350g
Sugar                      100g
Maltose                   80g
Lemon juice           20g (Half a lemon)

Method:
  1. Rinse the mulberries to remove dirt and impurities, drain and set aside.
  2. Add in sugar, mix well and leave for approx. 30 minutes.
  3. At this stage, there will be plenty of juice extracted from the mulberries. Heat it to boil under high heat, turn into low heat and continue to cook for approx. 45 minutes with occasional stirring.
  4. Add in maltose and lemon juice, continue to cook til thicken.
  5. Blend the jam with blender, then, fill it into a clean bottle and refrigerate.

No comments:

Post a Comment